Hellgrenarna

Vi är Samuel och Rebecca Hellgren och vi ska ut på världens äventyr! 4 månader ska spenderas hos Lutherska kyrkan i Liberia i Västafrika. Vad vi ska göra där? Ganska oklart, det är därför ni ska följa den här bloggen!

Lek och kamerateknik

Kategori: Rebecca

Kommer ni ihåg att jag en dag skrattade åt att Samuel lyckades få mig att se ut som en dvärg på en bild? Well, häromdagen fick denna lilla superfotograf tag i kameran, Devan heter han. (i bakgrunden ser ni vår favorit just nu, Sirus, eftersom han har tagit med sig frön till aubergine, bitterball och peppers från sin pappas plantage. De ska vi plantera precis bredvid vår Cassava imorgon!)
 
Ett hundratal bilder med ungerfär de här motiven blev resultatet av en halvtimmes fotograferande
 
 
Min nya klänning... Hmm.
 
Lite hjälp? "Du måste rikta kameran uppåt!"
 
Här har vi två partajsare som ofta springer runt vårt hus, Mabendu och Jeremiah
 
La'hai smyger också alltid omkring.
 
Här är min nya klänning som Devan skulle ta kort på. Det är uniformen för kvinnoavdelningen inom Lutherska Kyrkan i Liberia, som jag bad om att få uppsydd under vår första vecka i Monrovia. De har en förkärlek för väl tilltagna ärmar och underliga detaljer. 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Cyklade förbi en slambil idag och kände ett il av saknad efter er! ;) Ska bli så kul att få höra om era strapatser när ni är tillbaka! till dess är det jättekul att följa er på bloggen! Kram P och E

    Svar: Haha! Jag behövde hjälp från Samuel för att förstå vad vi hade med en slambil att göra, kanske för att jag aldrig tagit del i sådana morbiditeter;) Vi följer bondfaran också, spännande med kissklocka! Kram Rebecca
    Samuel och Rebecca Hellgren

    2013-10-21 | 22:04:46
    Bloggadress: http://bondfaran.blogg.se

Kommentera inlägget här: