Hellgrenarna

Vi är Samuel och Rebecca Hellgren och vi ska ut på världens äventyr! 4 månader ska spenderas hos Lutherska kyrkan i Liberia i Västafrika. Vad vi ska göra där? Ganska oklart, det är därför ni ska följa den här bloggen!

Sista veckan i Totota och en trevlig överraskning

Kategori: Rebecca

Åhh! Jag skrev ett inlägg igår, men det försvann och på kvällen skulle jag skriva om det igen men uppkopplingen var för dålig... Men nu gör vi ett nytt försök!
 
I lördags kom vi på att vi inte hade använt Finns kubbspel, något som ju var tvunget att tas tag i eftersom vi skulle åka vidare. Så vi fick med oss Matthew, Philip, Zeambo och en till kille på några omgångar.
 
 
 
 Här har vi alldeles precis förlorat... Knäppt att man trots alla somrar med detta pinnkastande inte är bättre än man är.
 
Måndagen började jag med lite hårflätning, de blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig och de gick sönder efter en timme ungefär. Ellen hade stora problem med att mitt hår var "too soft!"
 
Så jag fixade till lite, gjorde dem mindre och så. Då gick det bättre!
 
Efter några timmar kom herr Thomas Paye och vi styrde kosan mot Monrovia, Roger och Royals restaurang. Längs med vägarna kan man se både det ena och det andra, vem har tillexempel sagt att motorcyklar har dåligt bagageutrymme?
 
Royal, som är stans finaste hotell, bjöd på hamburgare, pizza och....GLASS! 
 
 
Vi hämtade Roger på flyplatsen och han kom med en hel ICAkasse med gåvor i klass med guldet, rökelsen och myrran på Jesus födelsedag! Ahlgrens bilar, Brio, Oboy, saltlakrits, jäst, mjölkpulver och en himla massa smått och gott från Samuels päron! Tack tack tack!
 
Det kom även en grej som fick mig att längta hem till julstök, julbak och julgran! Tur att det följde med två paket pepparkakskryddor så jag kan ha mitt eget julbak här!
 
Efter detta och ett dygn i Totota svängde vi än en gång ut på vägen för att komma till Lutheran Training Institute i Salayea, eller strax utanför (alltså inte Zorzor som vi har sagt, det ligger längre bort). 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marianne säger:

    Allt gott till er båda med andra ord!

    2013-11-15 | 21:44:07

Kommentera inlägget här: