Hellgrenarna

Vi är Samuel och Rebecca Hellgren och vi ska ut på världens äventyr! 4 månader ska spenderas hos Lutherska kyrkan i Liberia i Västafrika. Vad vi ska göra där? Ganska oklart, det är därför ni ska följa den här bloggen!

Trädgården växer!

Kategori: Rebecca

Igår var stora planteringsdagen! Vi fick frön från Cyrus och hade pratat med Matthew om hjälp med hackande och grävande. Så på eftermiddagen satte vi igång med vårt hackande och grävande.
 
 
Först hacka bort växter, plocka gammal plast och gamla flip-flops (det är en gammal sophög, och det är inte så noga med kompost och brännbart;)). 
 
Det som skulle planteras var Liberiansk peppar, Aubergine och en växt de kallar Bitterball, eller bittaba. Det är en rund frukt som är hiskeligt bitter, surprise! Så vi började fixa, men helt plötsligt kommer det en man, Samuel Kolli, som tydligen jobbar som typ jordbrukskonsulent åt USAid. Han var väldigt villig att hjälpa till med tips och råd.
 
(Ang. den fina klisterlappen på min hand som satt där som en påminnelse om att jag ska hänga lite med en tjej som kommer förbi här ibland, för jag höll på att somna stående när hon kom och ville umgås i söndags. 
Dessutom fick den mig att tänka på min kära bror. Om jag var bra på fotboll, som han, så skulle jag kunna imponera på alla småkillar här. Nu är både jag och Samuel helt lost så fort det ska spelas fotboll, och det är trist...)
 
 
Så här blev resultatet, med olika avdelningar med diken och kycklingpickskydd genom bladen vi lagt över.
 
Så nu väntar vi bara på de första skotten och sedan ska vi flytta isär plantorna så att de får mer plats:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: